Watching PR traffic from selected sources

Sunday, September 27, 2009

بیوگرافی شکوهه عمرانی Chokouh DAGHIGH


شکوهه عمرانی  chokouhe Omrani Daghigh


شکوهه عمرانی را بیشتر اهل ادب و شعر با نام شیرین می شناسند او زاده شهر "سهراب" کاشان همیشه زیبا است . تحصیلات خود را تا پایان دوره متوسطه در زادگاهش بوده ، سپس به منظور ادامه ی تحصیل به تهران می آید و تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته ی مترجمی در همان جا به پایان می رساند . مدتی در سازمان برنامه و بودجه بعنوان کارشناس مشغول به کار می شود و بعد از چند سال خدمت در این سازمان بعلت ماموریت همسرش به سویس می آید و در ژنو موفق به اخذ دیپلم زبان فرانسه از دانشگاه این شهر می گردد او موفق می شود مدرک خدمات اجتماعی از انستیتو مطالعات اجتماعی را نیز کسب کند .در ژنو در سازمانهای مختلف فرهنگی مشعول به کار می شود و هم اکنون عضو چندین سازمان خیریه فرهنگی و هنری می باشد .از 5 سال پیش شروع به سرودن شعر می نماید . در واقع ذوق سرودن شعر در او با خواندن اشعار پدر بزرگش سید رضا صانعی کاشانی جان می گیرد و مرگ مادر شوریدگی و سرآیندگی را در او به وجود می آورد و نخستین شعرش را برای مادرش می سراید . کمی بعد شروع به ترجمه ی اشعار می کند او علاوه بر سرآیندگی مقالات بسیاری را نیز ترجمه نموده است ،شاخص ترین ترجمه او بخش هایی از کتاب ارزشمند آرمان نامه متفکر مشهور کشورمان ارد بزرگ است دیگر کتاب او ترجمه سخنان حکیمانه بزرگان گیتی از زبان فرانسه به فارسی است که جلد اول آن منتشر شده و جلد های بعدی آن را در دست ترجمه دارد .

شکوهه عمرانی  chokouhe Omrani Daghigh

شکوهه عمرانی  chokouhe Omrani Daghigh

http://images.tblog.com/user_images/1254036227_newsiran.jpg


شکوهه عمرانی در سویس دارای موقعیت اجتماعی خاص و هواداران بسیاری در بین عموم جامعه است و از سوی انجمن لیست ایت (Défense des Ainé-e-s, des locatiaires, de l'emploi et du social) نامزد انتخابات پارلمانی این کشور شده است او هم اکنون مدیر سایت وزین و پر بار کلید تمدن ( مرکز انجمن سویس ژنو ) به آدرس www.chokouh.tk می باشد .
شاعر توانا فرزانه شیدا که او هم در خارج از ایران و کشور نروژ زندگی می کند اشعار و ترجمه های " شیرین " را بسیار می پسندد و آثارش را دارای روح و زیبای خاصی می داند .
برای شکوهه عمرانی ، شاعر و سراینده عزیز کشورمان آرزوی سلامتی ، بهروزی و طول عمر می نماییم .



منابع :

www.chokouh.bloguni.com

www.liste8.org/candidats.html

www.chokouh.tk

www.clafg.ch/spip.php?article789





No comments: