Watching PR traffic from selected sources

Friday, November 13, 2009

رايانه سالمندان به بازار آمد


جام جم آنلاين: رايانه جديدي در انگلستان به بازار عرضه شده كه براي افراد مسن 60 سال به بالا كه با رايانه و اينترنت آشنايي ندارند، طراحي شده است.

اين رايانه ساده كه SimplicITy نام دارد، تنها شش دكمه دارد كه امكان انجام اعمالي مانند ايميل و چت را براي كاربران ميسر مي‌كند.

اين رايانه با 17 ويديوي آموزشي از پيش بارگذاري شده، عرضه مي‌شود و داراي لاگ اين نبوده و هنگامي كه روشن مي‌شود داراي فهرستي است كه به پايين باز مي‌شود.

كاربران به صفحه‌اي هدايت مي‌شوند كه «مربع يك» نام داشته و داراي دكمه‌هاي قابل كليكي براي ايميل، مرور وب، فايل براي ذخيره اسناد ورد و عكس‌ها، چت آنلاين و پروفايل كاربر است؛ همچنين كاربران اين رايانه با نشاني اينترنتي eldy.org قادرند از طريق دكمه چت با يكديگر چت كنند.

رايانه‌هاي SimplicITy كه با استفاده از سيستم عامل لينوكس كه رايگان و قابل سفارشي شدن براي كاربران است، به صورت سفارشي ساخته و در عرض دو هفته پس از سفارش و تقاضا تحويل داده مي‌شوند.

در صورتي كه دارندگان تصميم بگيرند ديگري نيازي به اين رايانه ندارند، مي‌توانند آن را با رايانه روميزي لينوكس استاندارد عوض كنند. بر اساس آمار دولتي، بيش از شش ميليون فرد بالاي 65 سال در انگلستان هرگز از اينترنت استفاده نكرده‌اند.

ايسن



No comments: