Watching PR traffic from selected sources

Friday, December 25, 2009

کارخانجات مخابراتي ايران به فن‌آوري توليد BTS دست يافت

خط توليد انبوه تجهيزات BTS در محل کارخانجات مخابراتي ايران با حضور وزير کشور در شيراز افتتاح شد و آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين خط توليد پيرو مصوبه شوراي اقتصاد در سال 85 مبني بر طراحي و توليد تجهيزات مخابراتي و در راستاي توسعه شبکه ارتباطات سيار کشور با همکاري توليدکنندگان و متخصصان داخلي و وزارتخانه‌هاي ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات و صنايع و معادن راه‌اندازي شده است.

به گزارش ايسنا پيش از اين قرارداد طراحي و توليد تجهيزات اصلي و يونيت‌هاي يدکي مورد نياز توسعه شبکه ارتباطات سيار کشور به ظرفيت 6 ميليون خط تلفن همراه و به ارزش يکصد و 68 ميليارد تومان بين شرکت ارتباطات سيار و شرکت ITMC به عنوان نماينده کنسرسيوم با حضور رئيس جمهور و وزراي وقت صنايع و معادن و ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات امضا شده بود.

براساس همان قرارداد بخش توليد تجهيزات BTS به ارزش يکصد ميليارد تومان به شرکت کارخانجات مخابراتي ايران واگذار شده بود که با تلاش متخصصان اين شرکت خطوط توليد تست اين محصول راه‌اندازي شد.

به گزارش ايسنا بعد از اجراي موفقيت مرحله پايلوت از طرح توليد تجهيزات ياد شده و اخذ تائيديه‌هاي لازم، هم اينک خط توليد انبوه اين محصول با ايجاد اشتغال براي 700 نفر نيروي انساني متخصص ماهر و نيمه ماهر راه‌اندازي شده است.

به گفته کارشناسان اين پروژه ملي، ايران را در زمره معدود کشورهاي توليدکننده اين سيستم قرار داده و توليد انبوه تجهيزات BTS مي‌تواند اين امکان را فراهم کند تا ايران هم به عنوان يکي از اپراتورهاي مطرح در ميان کشورهاي منطقه حضور پيدا کند.

وزير کشور در اين مراسم گفت: ITMC - کارخانجات مخابراتي ايران - توانسته در يک فن‌آوري بومي BTS مورد نياز کشور را توليد کند.

مصطفي محمد نجار در مراسم افتتاح خط توليد انبوه تجهيزات BTS گفت: بهره‌برداري از يک خط توليد بسيار خوشحال کننده است زيرا اکنون ITMC توانسته تا نسخه 2،75 تکنولوژي BTS پيشرفت کند و در يک فن‌آوري بومي BTS مورد نياز کشور را توليد کند.

وي با بيان اينکه ما هر روز شاهد نوآوري در بخش فن‌آوري هستيم افزود: سابقه شيراز در توليدات الکترونيکي و رشد فن‌آوري کشور همواره درخشنده بوده و اميدوارم محصولات کارخانه ITMC در زمينه BTS محصولات قدرتمند و رقابتي با محصولات ديگر کشورها باشد.

محمد نجار ادامه داد: اميدواريم از اين تکنولوژي در اپراتور اول و دوم و به ويژه اپراتور سوم استفاده کرده و براي استفاده اپراتور سوم از تجهيزات BTS توليد شده در ITMC همکاري لازم را خواهيم داشت.

ابراهيم مطلع - مدير عامل شرکت کارخانجات مخابراتي راه دور ايران - هم در ادامه اين مراسم با اشاره به خصوصيات خط توليد انبوه BTS گفت: 16 ماه کارهاي تحقيقاتي و پايلوت طرح انجام شده و اکنون اين تجهيزات در شهرستان‌هاي سپيدان و فراشبند فارس نصب شده است.

وي افزود: هم اکنون در کشور از نسل دوم BTS استفاده مي‌شود که با مطالعاتي که در گروه ما انجام شده، توانايي توليد نسل سوم براي نيازهاي اپراتور سوم در کشور هستيم و آمادگي هرگونه همکاري با اپراتور دوم و سوم را نيز داريم.

او از وزير کشور خواست تا هيأت دولت توجه ويژه اي به ITMC داشته باشد تا صنايع ITMC نيز همچون ديگر صنايع استان دچار چالش نشود.

پس از اين مراسم وزير کشور از خط توليد BTS در کارخانه ITMC بازديد كرد و اين خط توليد انبوه رسماً افتتاح و به بهره برداري رسيد.



No comments: