Watching PR traffic from selected sources

Monday, February 01, 2010

ساختار کميسيون تنظيم مقررات بايد بازنگري شود

رييس کميته مخابرات مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر لزوم بازنگري و تجديد نظر در ترکيب کميسيون تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي (رگولاتوري) گفت: اين حداقل تغييري است که بايد در سازمان رگولاتوري ايجاد شود.




علي مطهري در گفت‌وگو با ايرنا با اشاره به اينکه حضور نمايندگاني از بخش خصوصي و دستگاه‌هاي امنيتي در اين کميسيون ضروري است، افزود: مسايل و مشکلاتي که در جريان مزايده اپراتور سوم تلفن همراه پيش آمد، نشان داد که حضور نماينده‌اي از شوراي امنيت ملي يا وزارت اطلاعات براي رعايت مصالح امنيتي کشور در اين کميسيون ضروري است.

وي تصريح کرد،حضور نماينده‌اي از مجلس شوراي اسلامي در کميسيون تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي مي‌تواند در جامعيت و کيفيت مصوبات اين کميسيون موثر باشد. نماينده مردم شبستر در مجلس شوراي اسلامي افزود: در حال حاضر وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات مي‌تواند 2 صاحب‌نظر براي عضويت در کميسيون تنظيم مقررات معرفي کند، که البته در صورت صلاحديد وي، اين صاحب نظران مي‌توانند از فعالان بخش خصوصي و يا نمايندگان مجلس باشند.

گفتني است، ترکيب اعضاي کميسيون تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي شامل وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، رييس سازمان تنظيم مقررات، نماينده وزارت امور اقتصادي و دارايي، نماينده معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهوري و 2 نفر صاحب نظر در امور ارتباطات و فناوري به پيشنهاد وزير و تصويب هيات وزيران مي‌باشد.

رييس کميته مخابرات مجلس شوراي اسلامي، در خصوص عملکرد سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي طي چهار سال گذشته گفت: عملکرد سازمان در برخي بخش‌ها رضايت بخش نبوده، ولي در زمينه خصوصي‌سازي و کمک به خصوصي‌سازي خوب عمل کرده است.

مطهري در پاسخ به اينکه چرا از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در مراسم توديع و معارفه رييس سازمان رگولاتوري حضور نداشتند، گفت: وزارت ارتباطات از نمايندگان مجلس براي شرکت در اين مراسم دعوت نکرده بود. وي با اشاره به اهميت سازمان رگولاتوري، تاکيد کرد، بخش عمده عملکرد وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، منوط به عملکرد رگولاتوري است.

وي رگولاتوري را سازمان تنظيم کننده ارتباط بين اپراتورها و همچنين ارتباط اپراتورها با مردم و دولت عنوان کرد و گفت: انتظار داريم اين سازمان استقلال واقعي خود را حفظ کند.

No comments: