Watching PR traffic from selected sources

Monday, February 01, 2010

چند دستگي قيمت در بازار لپ‌تاپ



12 بهمن 1388 - بازار ديجيتال- بازار خريد و فروش لپ‌تاپ طي يك هفته اخير، شاهد بروز پديده چند دستگي قيمت بوده و طي اين مدت برخي از فروشندگان براي به فروش رساندن كالاهاي خود قيمت‌ها را به طور خودسرانه كاهش داده‌اند.


بر اساس اعلام فعالان بازار، اگر چه اين موضوع باعث مي‌شود نظم و تعادل بازار به هم خورده و بازار شاهد پديده چنددستگي قيمت شود، اما فروشندگان چاره‌اي ندارند و براي به فروش رساندن كالاهاي خود ناچار هستند قيمت‌ها را كاهش دهند و حتي با ضرر كالاها را به فروش برسانند.
برخي از فعالان بازار نيز از برگزاري جشنواره فروش بهاره خبر مي‌دهند و مي‌گويند، معمولا برگزاري اين جشنواره‌ها در شرايطي كه بازار روزهاي سختي را مي‌گذراند كمك بزرگي به حساب مي‌آيد و امسال هم به احتمال زياد جشنواره فروش بهاره برگزار خواهد شد.

روزبه اماني، يكي از فعالان بازار در اين باره مي‌گويد: از آنجا كه بازار كامپيوتر طي يك ماه اخير با كاهش شديدتر تقاضا مواجه شده است، اميدواريم راه‌اندازي چنين جشنواره‌اي بتواند به خاتمه ركود حاكم بر بازار كمك كند.

فعالان بازار همچنين از احتمال رشد قيمت‌ها طي دو هفته اخير در بازار رايانه خبر دادند و مي‌گويند، در شرايط فعلي قيمت‌ها در بازار بسيار متعادل است و بهترين زمان براي خريد به حساب مي‌آيد، زيرا ممكن است طي دو هفته آينده به دليل آغاز تعطيلات سال نو چين ميزان عرضه به بازار كاهش يابد و به تبع آن قيمت‌ها نيز رشد كند.

No comments: