Watching PR traffic from selected sources

Monday, January 25, 2010

اپل ممنوعیت واردات گوشی‌های نوکیا را خواستار شد

اپل با ارایه درخواست ممنوعیت واردات تلفن‌های همراه شرکت نوکیا به آمریکا، مبارزه حقوقی علیه این سازنده فنلاندی را تشدید کرد.

تقاضای اپل برای دومین بار به کمیسیون تجارت بین‌الملل آمریکا ارائه می‌شود که مسوول رسیدگی به عملکردهای تجاری غیرمنصفانه شامل نقض امتیاز انحصاری و نام تجاری است.

نوکیا ماه گذشته شکایتی را تنظیم و مدعی شده بود دستگاه‌های اپل از هفت امتیاز انحصاری متعلق به این شرکت تخطی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، اختلاف امتیاز انحصاری میان این دو شرکت در ماه اکتبر و به‌دنبال شکایت نوکیا از اپل به دلیل نقض ۱۰ امتیاز انحصاری این شرکت در آیفون آغاز شد و اپل نیز در ماه دسامبر با شکایت متقابل از نوکیا و متهم کردن این شرکت به نقض ۱۳ امتیاز انحصاریش، واکنش نشان داد.

نوکیا که بزرگ‌ترین سازنده تلفن همراه در جهان به شمار می‌رود، سال گذشته و با محبوبیت صعودی آیفون، سهم بازارش را از دست داده است و به نظر می‌رسید به‌دنبال جبران آن از طریق شکایت حقوقی در دادگاه است که این تاکتیک اغلب در صنعت فن‌آوری مشاهده می‌شود.

این شرکت پیش از انجام شکایت، نخستین ضرر سه ماهه‌اش در طی ۱۰ سال گذشته را اعلام کرد در حالی که رقبای این شرکت از جمله سازندگان بلک بری و آیفون بازار تلفن هوشمند را به تسخیر درآوردند و اپل در همان سه ماهه از رشد ۴۶ درصدی سود با وجود شرایط رکود حاکم بر بازار خبر داد.