Watching PR traffic from selected sources

Tuesday, January 26, 2010

دانشگاه شريف بهترين نقطه براي آغاز همكاري‌هاست

معاون ICT وزير علوم و فن‌آوري برزيل با حضور در دانشگاه صنعتي شريف ضمن بازديد از مركز تحقيقاتي فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات پيشرفته اين دانشگاه با رييس اين مركز به بحث و تبادل نظر پرداخت.

سزار گادلا پس از نشست مشترك با مسوولان دانشگاه صنعتي شريف در گفت‌وگو با خبرنگار «فن‌اوري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اين كه براي بررسي نوع همكاري ايران و برزيل در زمينه‌ ICT به اين كشور سفر كرده‌ام، اظهار كرد: در اين سفر قرار است راه‌هاي همكاري مشترك در اين زمينه و حوزه‌هاي نانو و بيوتكنولوژي بررسي شود تا در سفر وزير علوم و فن‌آوري برزيل به ايران به تاييد نهايي برسد.

وي تصريح كرد: با توجه به اين كه دانشگاه صنعتي شريف يكي از بهترين مراكز فعال در زمينه‌ ICT به شمار مي‌رود، به نظر من اين دانشگاه بهترين نقطه شروع همكاري‌ها در اين زمينه است و ما بهترين محل را انتخاب كرده‌ايم.

معاون ICT وزير علوم و فن‌آوري برزيل خاطر نشان كرد: پروژه‌هايي كه دانشگاه صنعتي شريف از طريق مركز تحقيقاتي فن‌آوري اطلاعاتي و ارتباطات پيشرفته در حال انجام است، اين دانشگاه فعاليت‌هاي بسيار خوبي در اين زمينه انجام مي‌دهد و كاملا تحت تاثير قرار گرفتم.

همچنين فعاليت در زمينه‌هايي كه منجر به تاسيس شركت‌هاي «هاي‌تك» در زمينه‌ فن‌آوري اطلاعات شده، يك اقدام پيش رو و قابل تقدير است و فكر مي‌كنم برزيل مي‌تواند همكاري‌هاي مشتركي در زمينه‌ ICT با ايران داشته باشد، بدون شك دانشگاه و مراكز تحقيقاتي راهي صحيح براي رسيدن به اهداف كشورتان است.

وي ادامه داد: با توجه به فهرست طرح‌هايي كه در اين دانشگاه صورت گرفته كارهاي مشترك زيادي را مي‌توان با همكاري يكديگر صورت داد، اما به طور ويژه در زمينه‌هاي مديريت امنيت شبكه، كد كردن ويديو جهت تلويزيون ديجيتال و موبايل، نرم‌افزارهاي توليد محتوا براي موبايل، توسعه نرم‌افزارهاي متن باز و تلويزيون اينترنتي مي‌توان همكاري‌هاي مشتركي را انجام داد.

وي افزود: ICT به عنوان يكي از استراتژي‌هاي مهم برزيل در نظر گرفته شده است و وزارت توسعه سرمايه‌گذاري‌ خوبي در اين زمينه انجام داده است، در كنار توسعه برنامه‌هاي ICT ، توسعه صنايع ميكروالكترونيك و طراحي مدارهاي پيچيده را مد نظر قرار داده‌ايم، چرا كه ICT نه تنها براي ايران، بلكه براي كل كشورها مورد نياز است.

گفتني است، در اين بازديد اميركانيان ــ معاون مهندسي دفتر همكاري‌هاي فن‌اوري رياست جمهوري - نيز حضور داشت.

No comments: