Watching PR traffic from selected sources

Monday, January 25, 2010

تغییر روند امنیت سایبر پس از حملات به گوگل

شرکت امنیتی McAfee می گوید، حملات سایبر انجام شده از چین بر علیه گوگل و دیگر کمپانی ها یک تغییر اساسی در امنیت فضای سایبر ایجاد می کند.

مدیر فناوری McAfee می گوید: "من عقیده دارم این حمله بزرگترین و پیشرفته ترین حمله هدفمند بر علیه شرکت های مشخصی بوده است که طی سال های اخیر شاهد آن بوده ایم. با وجودی که بدافزار مورد استفاده پیشرفته بوده است ولی در عین حال حمله های بسیاری را با استفاده از بدافزارهای پیچیده که از آسیب پذیری های جدید و اصلاح نشده استفاده کرده بودند، نیز مشاهده کرده ایم."

به گزارش سایت امنیت وب، وی در بخشی از سخنان خود گفت، چیزی که در حقیقت این حملات را نقطه تغییر در امنیت سایبر قرار می دهد طبیعت هدفمند و هدایت شده حملات مذکور است که به نظر می رسد هدف اصلی آنها سرقت هسته مالکیت های فکری بوده است.

شرکت امنیتی McAfee اخیراً در مورد کد حمله مربوط به آسیب پذیری جدید و اصلاح نشده مایکروسافت هشدار داده است که حملات اخیر با استفاده از آن صورت گرفته اند.

مایکروسافت نیز در مورد این آسیب پذیری هشدار داده و گفته است IE 6، ۷ و ۸ و همه نسخه های سیستم عامل این شرکت از جمله ویندوز ۷ تحت تأثیر آسیب پذیری مذکور هستند.

گوگل خبر مربوط به حمله های اخیر را هفته گذشته افشا کرد و ادعا کرد این حملات از داخل خاک چین انجام شده است. گوگل همچنین عنوان کرد شرکت های معروف دیگری نیز مورد حمله قرار گرفته اند.