Watching PR traffic from selected sources

Monday, February 01, 2010

برگزاري میزگرد شرکت ماشین‌های اداری جهان گستر تهران

میزگرد شرکت ماشین های اداری جهان گستر تهران مبنی بر بررسی مشکلات فروش و خدمات پس از فروش محصولات اچ پی وارائه راهکاری مناسب از سوی طرفین جهت رفع پاره ای از مشکلات در جهت فروش و خدمات بهینه محصولات اچ پی در استان خراسان برگزار شد.






برگزاری این سمینار در راس اهداف بلند مدت این مجموعه در استان های دیگر قراردارد که اولین برنامه در استان خراسان رضوی برگزار گردید.

این میزگرد با حضورآقایان محمد فرجی مدیر بازرگانی، رضا معدنی مدیر فروش، احسان نکومنش مدیر فروش نوت بوک، آرش ضرابی مدیر فروش خدمات پس از فروش، سیامک زند کارشناس فروش استان خراسان و حسین فتوت خواه مدیرروابط عمومی و تبلیغات برگزار شد.

از میهمانان ویژه این سمینار میتوان به آقایان مهندس خلیقی ریاست محترم اتحادیه و هاشمی معاونت نظام صنفی اشاره نمود.

به گزارش ايتنا در ابتدا محمد فرجی در مورد تاریخچه شرکت اینچنین اشاره کرد: شرکت ماشین های اداری جهان گستر تهران از سال 1371 شروع به کار کرده و از سال 1372 به صورت انحصاری وارد بازار گردید. شرکت های متعددی در ایران در خصوص ارائه محصولات اچ پی فعالیت داشتند که بعد از مدت کوتاهی به فعالیت خود در این زمینه پایان دادند. که از آن جمله میتوان به شرکت های هپتن، هپتک و زریوار اشاره نمود. وی افزود هدف شرکت پایداری در ارائه محصولات اچ پی (HP)، ماندگاری در بازار فروش و خدمات پس از فروش این محصولات بوده که این امر موجب دوام واستمرار مجموعه ماشین های اداری جهان گستردر این زمینه کاری گردیده است.

فرجی در ادامه افزود: بعد از توزیع محصولات اچ پی در بازار تهران، توزیع محصولات اچ پی در بازار شهرستان ها به صورت مستقیم، بخشی از برنامه های بلند مدت این مجموعه به شمار می رود که با ایجاد انبار ومرکز خدمات پس از فروش به این امر دست پیدا کردیم. نیز در 6 ماه گذشته به علت تحریم فروش این محصول در ایران در بازار تهران وسایر شهرستان ها شاهد افت فروش چشمگیری در این زمینه بودیم که این مشکل با ایجاد مراکز گارانتی درتهران و شهرستان ها تا حدودی مرتفع گردیده است.

وی در مورد گارانتی محصولات افزود: شرکت جهان گستر تهران به صورت عمده قطعات مختلف دستگاههای ماشین های اداری را به ایران وارد نموده ودر صورت نیاز و کمبود قطعه از دستگاههای موجود به عنوان دستگاه پشتیبان استفاده نموده تا متقاضیان با مشکلات فعلی که در بازار تهران ونقاط مختلف با آن روبرو می شوند، مواجه نگردند.

وی در رابطه با مواد مصرفی دستگاهها گفت: امروزه به علت عرضه کارتریج های غیر اصل و تقلبی در بازار و ارائه آن با قیمت های پاین تر به متقاضی، این شرکت با هدف فروش کارتریج های اصل موجود در بازار با نصب برچسب برروی کارتریج های وارداتی خود که اصل بوده سعی نموده تا حدودی بازار مواد مصرفی را کنترل نماید.

بعد از اتمام توضیحات محمد فرجی در زمان باقی مانده متقاضیان به ارائه سوالات خود پرداختند. فرجی در پاسخ به علل افزایش قیمت قیمت دستگاهها افزود: علت افزایش قیمت ها به خصوص مدل های HP 1005, 1006 این بوده که خط تولید این دستگاهها در اختیار کانن بوده و به علت مشکلات حاکم مابین شرکت اچ پی به عنوان شرکت مادر و شرکت کانن به عنوان شرکت تولید کننده، شرکت اچ پی تصمیم به راه اندازی خط تولید مستقیم نموده که همین امر باعث کاهش این دستگاهها در بازار نسبت به تقاضای آن شده که به موجب این امر با روند افزایشی قیمت این سری از مدل های اچ پی روبرو گشته ایم.

در ادامه مدیر فروش ماشین های اداری جهان گستر تهران مهندس معدنی در مورد آمار واردات و فروش شرکت توضیحاتی را ارائه نمود: ماشین های اداری جهان گستر به گونه ای کاملا تخصصی در زمینه واردات پرینتر، اسکنر، پلاتر و مواد مصرفی فعالیت دارد واردات برخی از دستگاههای سنگین به صورت انحصاری در اختیار شرکت ماشین های اداری جهان گستر می باشد.

معدنی اظهار داشت: با سیستماتیک کردن بخش فروش ودادن پلان های مختلف در این قسمت نمودار شرکت روندی صعودی را طی کرده است. از جمله این موارد میتوان به: تقسیم بندی و تفکیک واحد فروش مجموعه به سه بخش تهران، شهرستان، دولتی و مصرف کننده اشاره نمود که با تفکیک کارشناسان فروش در هر قسمت با افزایش بهره وری فروش مواجه بوده ایم. یکی دیگر از موارد انجام شده ایجاد انبار در شهرستانهای شیراز، اصفهان، مشهد ورشت بوده که این امر هم موجب حذف واسطه ها و هم موجب کاهش هزینه های ارسالی اجناس به این مراکز و شهرستان های اطراف می شود.

احسان نکومنش مدیر فروش نوت بوک در این مجموعه نیز توضیحاتی در رابطه با فروش وواردات این محصول ارائه داد: تا چندسال آینده دردنیا نوت بوک جایگزین PC های موجود در بازار گردیده بر همین اساس یکی دیگر از اهداف شرکت ماشین های اداری جهان گستر فروش و ارائه خدمات پس از فروش نوت بوک های اچ پی در ایران می باشد.

طی دو سال اخیر نوت بوک های اچ پی(HP) جزء پرفروش ترین نوت بوک ها در بازارهای جهانی و میزان خرابی آن نیم درصد بوده است که این میزان در نوت بوک های DELL وSONY بالاتر می باشد. وی ادامه داد: هم اکنون نزدیک به 40 مدل نوت بوک های اچ پی در سبد کالایی شرکت جهان گستر موجود می باشد که این نوت بوک ها هرسه ماه یکبار تغییر سیستم پیدا کرده و مدل های جدید جایگزین مدل های قبلی می شود.

نیز نوت بوک های اچ پی در حال حاضر نوت بوک های اچ پی به دو صورت در بازار عرضه می شود. مدل معمولی و مدل ریفرکه قیمت مدل ریفر پایین تر از قیمت نوت بوک های معمولی می باشد. این مدل نوت بوک معمولا به صورت باز و به منظور نمایش در فروشگاههای ونمایشگاهها می باشد که مجددا به کارخانه عودت داده شده بعداز کنترل کیفیت مجدد با قیمت پایین تر به بازار عرضه می گردد.

ادامه آرش ضرابی در مورد گارانتی افزود جهان گستر بخش گارانتی و فنی خود را گسترش داده و و این گارانتی را در مورد کلییه محصولات اچ پی ایفا می کند بخش گارانتی در شرکت به 7 قسمت تقسیم می شود.

1- فروش قطعات: انبار قطعات اچ پی شرکت جهان گستربسیار کامل است. و به سبب اینکه ما محصولات خود را به سرعت از بازار های امارات و کانادا و شرق آسیا تهییه می کنیم هیچ زمان کمبود قطعه و مواد مصرفی نداریم.
2- بخش فنی و تعمیرات: پرینتر و اسکنر و پلاتر.
3- فنی و تعمیرات نوت بوک( البته تعمیرات و گارانتی در کلییه برند ها انجام می شود)
4- بخش الکترونیک: اکثر شرکتها تعویض کننده هستند که با گرفتن دستگاه های جدید امکان تعمیرات هم در بخش الکترونیکی وجود دارد که این موضوع هزینه ها را کمتر می کند.
5- آموزش: گذاشتن دوره های آموزشی برای همکاران در سه بخش پرینتر و اسکنر و پلاتر.
6- بخش سرویس و نگهداری در تهران که بصورت قرار دادی با ارگانها و سازمانها انجام می شود.
7- شبکه: که در واقع بخش جدیدی است که در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد. و همچنین کنترل سریال گارانتی توسط موبایل از اقدامات جدید شرکت است به نوعی که مصرف کننده برای مطلع شدن از زمان پایان گارانتی شماره سریال گارانتی خود را به شماره 10008456 ارسال و بعد از 24 ساعت از زمان گارانتی خود مطلع می شوند.

یکی دیگر از بخشهای خدمات ، نرم افزار سی آر ام است: که در واقع هر فروشنده باید برای تعویض قطعه فوق باید کلییه اطلاعات مشتری خود را در نرم افزار ثبت کند. و در آخر افزود ما هر سرویسی را که اچ پی بدهد ما هم در اختیار مشتری گذاشته.

حسين فتوت خواه مدير روابط عمومي و تبليغات گارانتي ماي اچ پي سرويس در پايان اين برنامه در مورد مسايل مختلف تبليغات اين شركت از زمان به وجود آمدن اين بخش در شركت شروع به سخنراني نمود كه در اين رابطه به برنامه ريزي و تبليغات علمي و بدون اعمال هر گونه تعجيل و بی نظمی در اين امر پرداخت، حسين ‌فتوت خواه در مورد ورود اطلاعات 18 ماهه وب سايت و شروع تبليغات از 6 ماه گذشته در اكثروب سايت هاي سرشناس و پرطرفدار ايراني بوده توضیحاتی ارائه داد و نيز اعلام رتبه و تعداد بازديدكنندگان بالاي اين وب سايت همزمان به صورت آنلاين در اين برنامه نظر خيلي از مدعوين را به خودجلب كرد.

در ادامه امكانات منحصر به فرد وب سايت نيز نمايش داده شد كه از جمله می توان به جستجوي لوازم جانبي، جستجوي پيشرفته بر حسب الگوريتم معرفي به متقاضی و قسمت اصالت دستگاه برروی سایت مای اچ پی اشاره نمود.

بعد از اين موضوع موارد و برنامه هاي تبليغات براي فروشندگاني كه همراه گارانتي ماي اچ پي محصولات خود را مي فروشند از سوي اين قسمت، مطرح شد. در ادامه توضيح درباره شركت در نمايشگاه هاي مختلف سراسري كشور در حوزه IT بيان شد و در مورد ويژه نامه تخصصي اچ پي نامه كه شماره سوم خود را در تمامي فروشگاه ها و شركت هاي كامپيوتري با تيراژ 20.000 نسخه مي باشد و برنامه آتي در شماره آينده نيز جالب توجه خواهد شد.

در پايان حسين فتوت خواه اعلام كرد كه با توجه به گروه متخصص اين قسمت، برنامه هاي تبليغات جهان گسترتهران توسط يك پلان كاملا تخصصي و همراه با دانش روز تبليغات هر چند وقت يكبار به صورت يك انفجار تبليغاتي و خاص در سراسر كشور در زمينه IT مطرح مي شود كه اين امر براي باعث به دست آوردن ماركت اچ پي در سطوح مختلف برای نمايندگان فروش و خدمات پس ازفروش اين مجموعه گردیده است.

1 comment:

Anonymous said...

ﻧﺸﻴﺪ ﺍﻷﻧﺸﺎ 8
1 (الْمَحْبُوبَةُ): لَيْتَكَ كُنْتَ أَخِي الَّذِي رَضِعَ ثَدْيَ أُمِّي، حَتَّى إِذَا الْتَقَيْتُكَ فِي الْخَارِجِ أُقَبِّلُكَ وَلَيْسَ مَنْ يَلُومُنِي!
 2 ثُمَّ أَقُودُكَ وَأَدْخُلُ بِكَ بَيْتَ أُمِّي الَّتِي تُعَلِّمُنِي الْحُبَّ، فَأُقَدِّمُ لَكَ خَمْرَةً مَمْزُوجَةً مِنْ سُلاَفِ رُمَّانِي.
 3 شِمَالُهُ تَحْتَ رَأْسِي، وَيَمِينُهُ تُعَانِقُنِي.
 4 أَسْتَحْلِفُكُنَّ يَابَنَاتِ أُورُشَلِيمَ أَلاَّ تُوْقِظْنَ وَلاَ تُنَبِّهْنَ الْحَبِيبَ حَتَّى يَشَاءَ.
 5 (بَنَاتُ أُورُشَلِيمَ): مَنْ هَذِهِ الصَّاعِدَةُ مِنَ الْقَفْرِ مُتَّكِئَةً عَلَى حَبِيبِهَا؟(المُحِبُّ): تَحْتَ شَجَرَةِ التُّفَّاحِ حَيْثُ حَبِلَتْ بِكِ أُمُّكِ، وَحَيْثُ تَمَخَّضَتْ بِكِ وَأَنْجَبَتْكِ، أَيْقَظْتُ فِيكِ أَشْوَاقَكِ.
 6 (الْمَحْبُوبَةُ): اجْعَلْنِي كَخَاتَمٍ عَلَى قَلْبِكَ، كَوَشْمٍ عَلَى ذِرَاعِكَ، فَإِنَّ الْمَحَبَّةَ قَوِيَّةٌ كَالْمَوْتِ، وَالْغَيْرَةَ قَاسِيَةٌ كَالْهَاوِيَةِ. وَلَهِيبُهَا لَهِيبُ نَارٍ، كَأَنَّهَا نَارُ الرَّبِّ!
 7 لاَ يُمْكِنُ لِلْمِيَاهِ الْغَزِيرَةِ أَنْ تُخْمِدَ الْمَحَبَّةَ، وَلا تَسْتَطِيعُ السُّيُولُ أَنْ تَغْمُرَهَا. لَوْ بَذَلَ الإِنْسَانُ كُلَّ ثَرْوَةِ بِيْتِهِ ثَمَناً لِلْمَحَبَّةِ لاَحْتُقِرَتْ أَشَدَّ الاحْتِقَارِ.
 8 لَنَا أُخْتٌ صَغِيرَةٌ لَمْ يَنْمُ نَهْدَاهَا بَعْدُ، فَمَاذَا نَصْنَعُ لأُخْتِنَا فِي يَوْمِ خِطْبَتِهَا؟
 9 لَوْ كَانَتْ سُوراً لَبَنَيْنَا عَلَيْهِ صَرْحاً مِنْ فِضَّةٍ، وَلَوْ كَانَتْ بَاباً لَدَعَمْنَاهُ بِأَلْوَاحٍ مِنْ أَرْزٍ.
 10 (الْمَحْبُوبَةُ): أَنَا كَسُورٍ وَنَهْدَايَ كَبُرْجَيْنِ، حِينَئِذٍ صِرْتُ فِي عَيْنَيْهِ كَامِلَةً.
 11 كَانَ لِسُلَيْمَانَ كَرْمٌ فِي بَعْلِ هَامُونَ، فَعَهِدَ بِالْكَرْمِ إِلَى النَّوَاطِيرِ عَلَى أَنْ يُؤَدِّيَ كُلُّ وَاحِدٍ مِنْهُمْ أَلْفاً مِنَ الْفِضَّةِ لِقَاءَ الثَّمَرِ.
 12 لَكِنَّ كَرْمِي الَّذِي لِي هُوَ أَمَامِي. الأَلْفُ لَكَ يَاسُلَيْمَانُ، وَمِئَتَانِ مِنَ الْفِضَّةِ لِلنَّوَاطِيرِ.
 13 (المُحِبُّ): أَنْتِ أَيَّتُهَا الْجَالِسَةُ فِي الْجَنَّاتِ، إِنَّ مُرَافِقِيَّ يُصْغُونَ بِانْتِبَاهٍ إِلَى صَوْتِكِ، فَأَسْمِعِينِي إِيَّاهُ.
 14 (الْمَحْبُوبَةُ): أَسْرِعْ إِلَيَّ كَالْهَارِبِ يَاحَبِيبِي، وَكُنْ كَالظَّبْيِ أَوِ الأُيَّلِ الْفَتِيِّ عَلَى جِبَالِ الأَطْيَابِ!