Watching PR traffic from selected sources

Friday, October 16, 2009

براستی ارد بزرگ کیست ؟ او برجسته ترین اندیشمند حال حاضر ایران است

ارد بزرگ  Orod Bozorg
ارد بزرگ
Orod Bozorg


اندیشمند ، متفکر و مصلح اجتماعی در قید حیات ایرانی است . شاید دوستان و دشمنانش خود گویای نوع ایده ها و افکار او باشند . دوستان او کسانی هستند که ایران دوست هستند و در آرزوی روزهای شکوه میهن می باشند و برای فرهنگ و تاریخ ایران زمین ارزش قائلند و دشمنان او تجزیه طلبان متعصبی که می گویند او و فردوسی بزرگترین عوامل دوری آنها از خواسته شان که تجزیه طلبی و انحطاط ایران عزیز است می باشند .

علت آن در این است که ارد بزرگ بر اساس شاهنامه حکیم توس نظریه قاره کهن را مطرح ساخته که بسیاری در سطح منطقه و بخصوص ایران از آن استقبال نموده اند .

این نظریه می گوید تقسیم بندی قاره های جهان بر مبنای خواسته های شرق یعنی چین و غرب یعنی اروپا بنا شده است و حوزه تمدنی ایران باستان که کشورهای هم ریشه آن را در بر می گیرد در این بین نا دیده گرفته شده اند .
در این شرایط هر دو سوی این محیط یعنی چین و اروپا در حال سود بردن از وضع موجود هستند .

ارد بزرگ می گوید اگر یونان نبض فرهنگی اروپاست و اگر چین نبض فرهنگ شرق ، ایران هم نبض قاره کهن است قاره ایی از کشمیر تا قبرس و از شمال دریای مازندران تا خلیج فارس گسترده شده است . قاره کهن 20 کشور را در بر می گیرد که عبارتند از :

قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان، ترکمنستان، افغانستان، کشمیر، پاکستان، ایران، عراق، ترکیه، سوریه، لبنان، قبرس، ، آذربایجان، ارمنستان و گرجستان سایر بخش‌های جنوبی ترین بخش روسیه در میانه استراخان در شمال دریای خزر تا جنوب اکراین .

این قاره می تواند سبب همکاری و همگرایی بسیار گسترده تری بین کشورهای داخل آن باشد و توان آن را دارد تا به سرعت رشد کند . شاید مهمترین قدرت قاره کهن این است که باعث متوقف شدن موج تجزیه طلبی باشد که پشت پرده آن اروپا ، آمریکا ، روسیه و حتی چین می باشند .پیمانهای شانگهای و اتحادیه اروپا در حال تصاحب مجموعه ما هستند که البته آن هم بدلیل خواب زدگی کشورهای مجموعه قاره کهن بوده است .

خطر تجزیه طلبی امروز بسیاری از کشورهای منطقه بخصوص گرجستان ، ترکیه ، عراق ، افغانستان ، پاکستان و… را تحدید می کند که مهمترین علت آن همدستی بعضی از کشورهای شیخ نشین خلیج فارس و غرب است .


این قاره می تواند موجب ترقی کلیه کشورهای منطقه گردد . و همچون یونان در اروپا ، ایران نقش مادر فرهنگی این سرزمین را دارد .

نظریه مشهور دیگر ارد بزرگ کهکشان بزرگ اندیشه است ، که علاقه مندان می توانند در این مورد تحقیق نمایند.

و اما شناخت مردم عادی نسبت به ارد بزرگ بحث دیگری دارد و آن نصایح و سخنان حکیمانه اوست که به شکل گسترده ایی مورد استفاده کتب ، نشریات ، مجلات و سایتها و وبلاگ ها قرار می گیرند .
در عرصه بین المللی نصایح اندیشمندانه او ترجمه شده که این خود استقبال بسیاری را برانگیخته است .

گفته می شود احمد شاه مسعود از دوستان نزدیک ارد بزرگ بوده و این دوستی در منش و خوی احمدشاه مسعود بسیار تاثیر گذار بوده است نزدیکی احمد شاه به ایران و همچنین نگاه ملی به مقوله مبارزه برای راندن نیروهای طالبان ، پاکستان و امارات متحده عربی بخشی از همسوی اندیشه های این دو بوده است .

ارد بزرگ  Orod Bozorg

از این روی هنوز پس از سالها از شهادت مسعود بزرگ باز هم بسیاری از مردم این کشور نسبت به ارد بزرگ مهر دارند و عزیزش می دارند . که این در وبسایت هایشان دیده می شود . بعضی از مخالفین احمد شاه مسعود و ارد بزرگ این دو را مروج تغییر نام افغانستان به خراسان می دانند که البته تا کنون در حد یک اتهام بی پایه باقی مانده است . اغلب مخالفین آنها پشتون هایی هستند که پیشتر مورد حمایت دولت پاکستان قرار داشته اند .

در مجموع شخصیتی که می توان از ارد بزرگ دید بدینگونه است : انسانی دانا و ریش سفیدی که هیچگاه آلوده دعواهای سیاسی نشده و حرفهایش برای زمان و مکان خاصی نیست و بیشتر برای عزت دانش و خرد است


برداشت از / http://iribkhabar.blogspot.com