Watching PR traffic from selected sources

Thursday, October 29, 2009

خوابيدن به مدت طولاني، زايمان را دشوارتر مي‌كند

به گفته يك متخصص زنان و زايمان؛ بسياري از زنان باردار به ويژه کساني که اولين بارداري خود را تجربه مي‌کنند و يا نسبت به چگونگي زايمان و سلامت خود و کودکانشان حساس هستند به محض اطلاع از بارداري خود و يا رسيدن به ماه‌هاي آخر آن، تقريبا هيچ تحرکي ندارند و به اصطلاح استراحت مطلق هستند. در حالي که پزشکان اين رويه نادرست را به مادران توصيه نمي‌کنند.

دکتر مينا موحدي در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) واحد علوم پزشکي ايران ضمن بيان مطلب فوق گفت: در بسياري از مراجعان مشاهده مي‌شود زنان باردار به ميل خود و اصرار نزديکان تقريبا تمام بارداري را در استراحت مطلق مي گذرانند و فعاليت و حتي حرکات روزمره را نيز بسيار کم انجام مي‌دهند که البته اين روش به هيچ مادري توصيه نمي‌شود و مي‌توان گفت استراحت مطلق براي مادران باردار ممنوع است.

وي افزود: البته در مواردي مانند ابتلا به بيماري‌هاي کليه يا عفونت‌هاي ادراري و سابقه زايمان زودرس، ايستادن طولاني مدت، حرکت زياد و فعاليت براي اين مادران مضر بوده و بايد حرکات و تحرکات خاص خود را تحت نظر پزشک انجام دهند.

دکترموحدي در ادامه گفت: خوابيدن به مدت طولاني و نه ماه استراحت مطلق علاوه بر ايجاد مشکلات جسمي براي فرد، موجب افزايش اضطراب و استرس و تضعيف روحيه مادر و در نهايت دشوارتر شدن زايمان براي مادر مي‌شود.

اين متخصص زنان و زايمان در پايان گفت: انجام فعاليت، حرکات ورزشي و تحرک در دوران بارداري بايد تحت نظر پزشک متخصص و متناسب با وضعيت و شرايط فرد باردار صورت گيرد؛ چرا که فعاليت زياد و نامناسب نيز براي مادر و جنين خطراتي به همراه دارد. از سوي ديگر تنها افرادي مجاز به استراحت مطلق هستند که پزشک تحت نظر آنان، اين استراحت را برايشان تجويز کند.




No comments: