Watching PR traffic from selected sources

Thursday, October 29, 2009

تراكم بيش از حد خودروها باعث افزايش مسموميت مي‌شود

يك متخصص بيماري‌هاي داخلي گفت: در شهرهاي بزرگ كه با مشكل آلودگي هواي ناشي از ترافيك مواجه هستند، انتشار سرب موجود از بنزين خودروها در هوا موجب مسموميت مي‌شود.

دكتر مجتبي توكلي در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)منطقه خوزستان، اظهار داشت: سرب و گازهاي گوگردي مهمترين آلاينده‌هاي هوا در كلان‌شهرها هستند و در صورتي كه تراكم خودروها بيش از حد افزايش يابد، موجب مسموميت و مشكلات تنفسي شهروندان مي‌شوند.

وي افزود: سرب موجود در سوخت خودروها، موجب مسموميت مي‌شود. همچنين گازهاي گوگردي منتشر شده در هوا مشكلات تنفسي در شهروندان كلان‌شهرها ايجاد مي‌كند.

توكلي تصريح كرد: كودكان، افراد مسن و افرادي كه به بيماري‌هاي مزمن قلبي و ريوي مبتلا هستند، گروه‌هاي در معرض خطر آلودگي ترافيكي هستند.

وي خاطرنشان كرد: تنها راه پيشگيري از بروز مشكلات ناشي از آلودگي ترافيكي، حضور نيافتن در مكان‌هاي پرترافيك و يا استفاده از ماسك‌هاي مخصوص براي پيشگيري از ورود گازهاي آلاينده به دستگاه تنفسي است.

اين متخصص بيماري‌هاي داخلي تاكيد كرد: مشكلات ناشي از آلودگي ترافيكي در شهرهاي بزرگ به صورت مزمن در شهروندان بروز مي‌كند. افراد در ابتدا متوجه مشكل نمي‌شوند و با گذشت زمان و وخيم شدن بيماري، فرد متوجه آسيب‌هاي ناشي از آلودگي هوا مي‌شود.

وي گفت: احساس ضعف، بي‌حالي، سردرد و كم خوني از عوارض آلودگي هوا در شهرهاي بزرگ است.


No comments: