Watching PR traffic from selected sources

Thursday, October 22, 2009

تحليل اخبار از زواياي مختلف از اصول مهم حرفه‌يي بودن رسانه است

در زمان‌هاي خاصي مثل دوره انتخابات شاهد قضاوت‌ها و داوري‌هايي در انعكاس وقايع بوديم كه برخي رسانه‌هاي خارجي كاملا جهت‌دار و متناسب با منافع خودشان به انعكاس مطالب مي‌پرداختند.

رضا مقدسي ـ يك روزنامه‌نگار - در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب درباره ويژگي‌هاي عملكرد رسانه در مواقع بحران گفت: در مدل غربي رسانه بايد داور بي‌طرف بوده و اتفاقات و وقايع را به‌همان صورتي كه اتفاق افتاده منعكس كنند كه بعضا برخي از رسانه‌هاي داخلي وابسته اين مدل را به‌صورت محدود پياده مي‌كنند و در سطح رسانه‌هاي خارجي هم شاهد آن بوده و هستيم.

او گفت: آن چيزي كه بعضا از مدل رسانه‌يي و با مسووليت اجتماعي ياد مي‌كنيم و معمولا در انعكاس حوادث و اتفاقاتي در زمان بحران از آن استفاده مي‌كنيم قطعا بايد منافع ملي و اجتماعي خودمان را در انعكاس مطالب و اتفاقات لحاظ كنيم و به اين موضوع توجه داشته باشيم كه آيا اين اخباري كه منتشر مي‌شود به منافع و وحدت ملي و اصولي كه جامعه برروي آن وفاق دارد ضربه مي‌زند يا خير؟

اين روزنامه‌نگار همچنين درباره ويژگي‌هاي يك مطبوعات و رسانه حرفه‌يي گفت: مختصات و مشخصات كار حرفه‌يي در عرصه رسانه كاملا مشخص و معين است و همه به آن واقف هستند.

وي ادامه داد: انعكاس به‌موقع اخبار، تحليل اخبار و مطالب از زواياي مختلف و به‌طور كامل و انتقال درست آن به گونه‌اي كه خبر يك طرفه منعكس نشود از اصول مهم حرفه‌يي بودن رسانه است و موارد ديگري نيز وجود دارد.

No comments: