Watching PR traffic from selected sources

Sunday, October 11, 2009

رسوايي‌هاي برلوسكوني به فروش روزنامه‌ها رونق بخشيد

آنگونه كه ناشران ايتاليايي دريافته‌اند روزنامه‌ها در طول جنجال‌هايي كه حول رسوايي‌هايي نخست وزير اين كشور به وجود آمده، فروش خوبي داشته‌اند.

به گزارش سرويس رسانه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، روزنامه لارپوبليكا كه در رم منتشر مي‌شود همانند روزنامه كوريرا دلاسرا كه پيشروي بازار است، مدعي است هر روز نسخه‌هاي بيش‌تري مي فروشد. مجله هفتگي اسپرسو نيز از رونق فروش خوبي برخوردار شده است.

به گفته يك تحليلگر رسانه ايتاليايي، اين يك تنفس هواي تازه براي روزنامه‌ها است؛ بر اساس گزارش گاردين، به همراه افزايش فروش نسخه‌ها، ناشران روزنامه ايتاليايي افزايش قيمت سهم را نيز جشن گرفته‌اند به طوري كه با وجود ركود تبليغاتي، سهام شركت‌هاي روزنامه بسيار بهتر از استاندارد بازار بورس ايتاليا بوده است.

اما تنها مشكلي كه پيش روي اين روزنامه‌هاست اقدامات حقوقي صورت گرفته از جانب سيلويو برلوسكوني است كه مدعي است روزنامه‌ها به وي افترا زده‌اند و در مقابل موجب شده اعتراض‌ها و عريضه‌هايي در حمايت از آزادي مطبوعات صورت بگيرد كه تبليغات خوشايندي براي نشريه‌هاي ضد برلوسكوني به شمار مي‌رود.



No comments: