Watching PR traffic from selected sources

Tuesday, November 24, 2009

خريد2ميليون واكسن آنفلوانزاي «آ»

وزير بهداشت خبر داد:
خريد2ميليون واكسن آنفلوانزاي «آ»
مرضيه وحيددستجردي وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي از خريد 2 ميليون دوز واكسن آنفلوانزاي نوع A از كشور فرانسه خبر داد.

به گزارش فارس ، وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براي اين ميزان واكسن 20 ميليارد تومان اعتبار تامين و پرداخت شده و در دو سه هفته آينده اين واكسن‌ها وارد كشور مي‌شود.

وي افزود: در اين مرحله حدود 2 ميليون نفر از افرادي كه در معرض خطر ابتلا به بيماري آنفلوانزا هستند واكسينه مي‌شوند. بر اساس اعلام وزارت بهداشت و درمان لازم نيست همه افراد واكسن بزنند و فقط كساني كه در معرض خطر هستند بايد واكسينه شوند.

دستجردي اضافه كرد: گروه هدف ما كساني هستند كه بيماري‌هايي چون آسم، ديابت و ... دارند و براي افراد سالم تزريق اين واكسن ضرورت ندارد.چون اين واكسن‌ها از طريق اعتبارات دولتي خريداري شده توسط شبكه‌هاي بهداشت و درمان نيز تزريق مي‌شود.

وزير بهداشت در ارتباط با موج جديد آنفلوانزاي نوع A اظهار داشت: به شدت به دنبال آمادگي براي مقابله با موج جديد اين بيماري هستيم و در اين زمينه بخش‌هاي ويژه و icu ها را تجهيز مي‌كنيم. اميدواريم موج جديد ايجاد نشود اما براي موج بعدي آمادگي بيشتري در مقابل مرحله اول داريم.

دستجردي با بيان اينكه در مناطق سردسير امكان شيوع اين بيماري بيشتر است، گفت: حدود 55 تا 60 درصد مبتلايان به بيماري آنفلوانزاي بين سنين 5 تا 24 سال قرار دارند.

وزير بهداشت با بيان اينكه تقريبا موج اين بيماري كم شده است، افزود: 3 هزار نفر از مبتلايان به اين بيماري آزمايش شده‌اند كه نتايج همه اين افراد مثبت بوده است. رقم مبتلايان به اين بيماري خيلي بيشتر از اين تعداد است چرا كه بيش از 99 درصد مبتلايان نياز به آزمايش ندارند و با استراحت و پيشگيري درمان مي‌شوند.

وي گفت: مواردي كه بر اثر اين بيماري فوت شده‌اند در كشور 100 نفر بوده كه نسبت به آمارهاي جهاني پائين‌تر است و اين را مرهون تلاش‌ و همكاري‌هاي خود مردم هستيم.

دستجردي خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه موج بعدي پس از بازگشت حجاج احتمال دارد اتفاق بيفتد، لذا توصيه مي‌كنيم استقبال‌كنندگان در هفته نخست به استقبال نروند و حجاج در منزل باقي بمانند تا بهبود يابند.




No comments: