Watching PR traffic from selected sources

Tuesday, November 24, 2009

همشهري تا زمان دادگاه توقيف است

معاون مطبوعاتي ارشاد:
همشهري تا زمان دادگاه توقيف است

معاون مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: توقيف روزنامه همشهري تا برگزاري دادگاه مربوطه ادامه دارد و اين حكم شامل تمام ضمائم همشهري مي‌شود.

محمد‌علي رامين در گفت‌و‌گو با فارس گفت: هيئت نظارت بر مطبوعات ابتدا فرصتي را براي روزنامه همشهري قائل شد تا خود همكاران همشهري از جامعه اسلامي و ملت بزرگ ايران عذرخواهي كرده و به مدت يك هفته روزنامه را منتشر نكنند؛ اين توبيخي است كه يك مسلمان كه خطايي را مرتكب شده براي خودش قائل مي‌شود و ما در همين حد آن را مي‌پذيرفتيم و فقط بحث را به دادگاه ارجاع مي‌داديم تا به موقع در دادگاه به آن رسيدگي شود.

وي اظهار داشت: ولي مقرر شده بود اگر همشهري خود پذيراي اين اقدام نباشد ناگزير روزنامه را توقيف كنيم تا دادگاه درباره آن تصميم بگيرد.

رامين افزود: يكي از دغدغه‌هاي ما وضعيت همكاراني است كه در اين‌گونه نشريات دچار آسيب مي‌شوند، سؤال جدي ما از مديران مسئول اين‌گونه روزنامه‌ها اين است كه چرا با ارائه تعهدات مجوز مي‌گيرند تا پاسدار قانون و حريم حرمت‌ها باشند و بر‌ اساس همين اعتماد متقابل، جمعي از همكاران مطبوعاتي را به دور خود جمع مي‌كنند و آن‌ها را به كار مي‌گمارند ولي گاهي با ارتكاب خلاف قانون و مقابله با حرمت‌ها فضايي را ايجاد مي‌كنند كه امكان استمرار انتشار را نداشته باشند؛ در نتيجه آن جمع همكاران مطبوعاتي دچار سرگرداني و عدم امنيت شغلي مي‌شوند.

وي اضافه كرد: در چنين شرايطي مدير مسئول محترمي كه خلاف قانون عمل مي‌كند نه فقط به حيثيت معاونت مطبوعاتي و همه همكاران مطبوعاتي لطمه وارد مي‌كند بلكه فضاي افكار عمومي را مسموم ساخته و بي‌اعتمادي را جايگزين اعتماد متقابل مي‌سازد و در اين بين جمعي از همكاران مطبوعاتي ما را دچار بيكاري و سرگرداني مي‌كند چنين مدير مسئولي نه فقط بايد پاسخگوي افكار عمومي باشد بلكه بايد نسبت به اين تعهدشكني‌ها پاسخ قانع كننده‌اي را ارائه كند.

وي در پاسخ به اين پرسش مدت زمان توقيف روزنامه همشهري چقدر است، گفت: با توجه به اين ‌كه روزنامه همشهري خودش آمادگي براي عذرخواهي از مردم را نداشت تا چند روز از انتشار پرهيز كند، هيئت نظارت بر مطبوعات موظف به توقيف آن شده است و تا برگزاري دادگاه مربوطه، اين توقيف ادامه دارد.

رامين در پاسخ به اين پرسش كه آيا توقيف روزنامه همشهري شامل ضمائم آن نيز مي‌شود، گفت: بله اين حكم شامل تمام ضمائم همشهري مي‌شود. روزنامه همشهري و همه ضمائم روزانه آن با يك مجوز منتشر مي‌شوند.





No comments: