Watching PR traffic from selected sources

Tuesday, November 24, 2009

طرح تعميم كتابخانه‌ها در شمال تهران اجرا شد


خبرگزاري فارس: به منظور ارتقاء فرهنگ كتاب و كتابخواني و ايجاد خدمات و تسهيلات مناسب براي دسترسي شهروندان به منابع مطالعاتي، طرح تعميم كتابخانه‌ها با امكان استفاده اعضا از ساير كتابخانه‌ها در شمال تهران اجرا شد.


به گزارش خبرگزاري فارس، به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه يك، حميدرضا بتو، معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري اين منطقه با اعلام خبر فوق اظهار داشت: در حال حاضر 6 كتابخانه وابسته به شهرداري منطقه يك، با در اختيار داشتن بيش از 8 هزار عنوان كتاب و بيش از 25 هزار جلد مشغول ارائه خدمات فرهنگي به شهروندان است كه هر شهروند مي‌تواند با عضويت در يكي از اين كتابخانه‌ها از امكانات هر 6 كتابخانه استفاده كند.
وي با اشاره به كتابخانه‌هاي تحت پوشش شهرداري منطقه يك گفت: اين طرح در كتابخانه‌هاي محله‌هاي ازگل، اوين، چيذر، امامزاده قاسم (عليه‌السلام)، كاشنك و مركز علوم و ستاره شناسايي تهران اجرا شده است.
وي خاطرنشان كرد: كتابخانه‌هاي فوق در حال حاضر يك هزار و 500 عضو دارند و روزانه به طور متوسط 500 نفر از كتابخانه‌ها استفاده مي‌كنند و مي‌توانند با استفاده از سيستم نرم‌افزار كاوش كه در 4 كتابخانه راه‌اندازي شده كتاب مورد نظر خود را جست‌وجو كنند.
همچنين معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري اين منطقه از شبانه روزي شدن دو كتابخانه تحت پوشش شهرداري منطقه يك براي استفاده عموم خبرداد و گفت: كتابخانه مركز علوم و ستاره‌شناسي تهران و چيذر در 3 شيفت آماده ارائه خدمات فرهنگي به متقاضيان به خصوص داوطلبان كنكور است.
وي گفت: در مجموع بيش از 4 هزار عنوان كتاب و 11 هزار جلد كتاب در اين دو كتابخانه نگهداري مي‌شود.



No comments: