Watching PR traffic from selected sources

Thursday, November 19, 2009

امل زیرساخت:درآمد خوبی از فروش پهنای باند به کشورهای همسایه کسب کردیم

مدیرع

27 آبان 1388 - در حالی که بسیاری از کارشناسان و کاربران اینترنت کمبود پهنای باند در ایران را مشکل اصلی این بخش عنوان می‌کنند مدیرعامل شرکت زیر ساخت که متولی پهنای باند در کشور را بر عهده دارد از فروش 15 لینک stm1 به کشورهای همسایه و کسب درآمد خوب برای این شرکت خبر داده است.

محمد باقر ظهوری فر در گفت و گو با «ایسنا» گفت: تاکنون حدود 103 لينک STM1 مورد درخواست را تامين کرده‌ايم و سفارش 22 لينک ديگر داريم که به زودي تامين مي‌شود.

وی اظهار كرد: تعهد وزارت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات تا پايان برنامه چهارم توسعه تامين 150 لينک STM1 در کشور بود و پيش‌بيني برنامه چهارم قابل انجام است؛ اما نكته مهم اين است كه اين ميزان ظرفيت پهناي باند اينترنت درخواستي در كشور ندارد و به فروش نمي‌رود. بايد پهناي باند فعلي به فروش برود كه پس از آن پهناي باند به ميزان لازم ايجاد خواهد شد.

وي با بيان اين كه شرکت ارتباطات زيرساخت از طريق فروش پهناي باند به کشورهاي همسايه و نيز ترانزيت خطوط، درآمد بالايي به دست آورده است، گفت: بيش از 15 لينک STM1 تاکنون به فروش رفته است و زيرساخت‌هاي مورد نياز را براي شركت‌ها و متقاضيان فراهم كرده و در اختيارشان گذاشتيم.

امكان در برخي استان‌ها عملي نشده كه البته ما پي‌گيري‌هاي لازم را انجام مي‌دهيم؛ اما اين وظيفه خود شركت‌هاي مخابرات استاني است كه اين موضوع را دنبال كنند.