Watching PR traffic from selected sources

Sunday, November 15, 2009

تایوان بزرگترین تولیدکننده ماینتورهای LCD در دنیا می‌شود

منبع: http://www.pcworld.com


بزرگترين شرکت توليدکننده نمايشگرهاي LCD در تايوان اعلام کرد که با خريد دومين شرکت توليدکننده نمايشگرهاي LCD اين کشور، دور جديدي از رقابت‌هاي خود با شرکت‌هاي کره‌اي توليدکننده نمايشگر را آغاز مي‌کند.


بر اساس اين خبر، شرکت Innolux Display که بزرگترين توليدکننده نمايشگر در تايوان محسوب مي‌شود، شرکت Chi Mei Optoelectronics را به طور کامل خريداري مي‌کند تا به يکي از قطب‌هاي اصلي توليد نمايشگرهاي LCD در دنيا تبديل شود.


اين دو شرکت هنوز جزئيات مالي اين قرارداد را منتشر نکرده‌اند، اما کارشناسان مرکز تحقيقاتي Taishin Securities اظهار داشتند که Innolux به‌ازاي ارزش هر سهم Chi Mei در تالار بورس در روز جمعه، 18 درصد بيشتر پرداخت مي‌کند. بر اين اساس، گفته مي‌شود که اين قرارداد در مجموع به ارزش 5 ميليارد دلار منعقد خواهد شد و تا پايان ماه جاري ميلادي به اتمام خواهد رسيد.


کارشناسان اعلام کرده‌اند که انعقاد اين قرارداد بين دو توليدکننده برتر نمايشگر در تايوان مي‌تواند بازار جهاني نمايشگرهاي LCD را متحول کند و رقابت در اين بازار را افزايش دهد. با ادغام اين دو شرکت بزرگ، Innolux-Chi به چهارمين توليدکننده برتر نمايشگرهاي LCD و بزرگترين توليدکننده مانيتورهاي LCD در دنيا تبديل مي‌شود.


دو شرکت کره‌اي سامسونگ و LG به‌ترتيب اولين و دومين توليدکنندگان برتر نمايشگرهاي LCD در جهان محسوب مي‌شوند و شرکت Innolux-Chi مي‌کوشد که با انعقاد اين قرارداد، رقابت خود را با آن‌ها افزايش دهد.


No comments: