Watching PR traffic from selected sources

Sunday, November 15, 2009

آغاز فعالیت گشت پلیس اینترنتی در سایت ها



22 آبان 1388 - ایلنا: رییس پلیس مبارزه با جرایم رایانه ای آگاهی ناجا با بیان این‌که کمیته ویژه ای برای رسیدگی به جرایم رایانه ای تشکیل شده است، گفت: نیروی انتظامی یکی از 12 عضو ستاد مبارزه با جرایم رایانه ای است اما با تمامی جرایم در فضای اینترنت برخورد می کند.

سرهنگ امیدی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا، اظهار کرد: نیروی انتظامی همانطور که با جرایم عادی همچون سرقت و زورگیری برخورد می کند، با توجه به گسترده تر شدن روزافزون اینترنت و عمومی شدن استفاده از آن، با جرایمی که در فضای اینترنت رخ می دهد هم برخورد می کند.

به گفته او، نیروی انتظامی یکی از 12 عضو ستاد مبارزه با جرایم رایانه ای است و زیر نظر نظر دادستانی فعالیت می کند

رییس پلیس مبارزه با جرایم رایانه ای آگاهی ناجا ادامه داد: کمیته ویژه ای در پلیس مبارزه با جرایم رایانه ای ایجاد شده که فضای اینترنت را رصد می کند و در رابطه با جرایمی همچون، فروش لوازم غیرمجاز، کلاهبرداری و... وارد عمل می شود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا پلیس تنها با جرایمی همچون کلاهبرداری در اینترنت برخورد می کند، گفت: نیروی انتظامی بنا بر قانون، ضابط قضایی است و با هرگونه جرمی در اینترنت از کلاهبرداری و آگهی های غیرمجاز تا توهین به افراد و نشر اکاذیب برخورد می کند.

امیدی ادامه داد: در رابطه با توهین، عموما باید شاکی خصوصی داشته باشد، اما در رابطه با برخی اشخاص احتیاج به شاکی خصوصی نیست که این افراد را قانون مشخص کرده است. نیروی انتظامی با موضوعات سیاسی نیز در صورتی که کار غیرقانونی صورت گرفته باشد بنابر قانون ورود پیدا می کند.

رییس پلیس مبارزه با جرایم رایانه ای آگاهی ناجا در رابطه با ایجاد پلیسی به نام پلیس اینترت، تصریح کرد: همانطور که وظیفه پلیس در جامعه ایجاد امنیت است، در فضای اینترنت نیز باید امنیت را برقرار کند و با توجه به گسترده تر شدن استفاده از اینترنت، دقت و بررسی پلیس نیز افزایش می یابد.

او ادامه داد: جرایم در فضای اینترنت هنوز به شکل سازمان یافته نیست و طوری نیست که با باندهای مجرم در این فضا روبه رو باشیم و بیشتر جرایم انفرادی صورت می گیرد.

امیدی پرونده های تشکیل شده در رابطه با جرایم رایانه ای در پلیس را بیشتر مربوط به کلاهبرداری، توهین، نشر اکاذیب و... عنوان کرد.



No comments: