Watching PR traffic from selected sources

Tuesday, November 24, 2009

دفتر رياست جمهوري عراق، حكم اعدام علي شيميايي را رسيدگي مي‌كند

دفتر رياست جمهوري عراق اعلام كرد به درخواست موسسه زندانيان سياسي در مورد اجراي حكم اعدام عضو شوراي فرماندهي انقلاب عراق در رژيم بعثي صدام، علي حسن المجيد معروف به علي شيميايي رسيدگي مي‌كند.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني قربانيان سلاح هاي شيميايي، اخيرا در يكي از ميدان‌هاي اصلي منتهي به قصر السلام در عراق ، پوسترهايي ديده شده كه در آن اجراي حكم اعدام علي حسن المجيد درخواست شده است.

بر اساس اين گزارش، در تاريخ ،‪ ۲۶/۲/۲۰۰۸‬ابلاغيه ويژه رياست جمهوري براي اعدام علي حسن المجيد صادر شده و اجراي اين حكم و اقدامات ويژه آن در حوزه مسووليت وزارت دادگستري مرتبط با دفتر نخست وزيري عراق است .

در اين ابلاغيه تاكيد شده است كه رياست جمهوري، نقش قانوني خود را در مورد صدور ابلاغيه ويژه اجراي حكم با استناد به ماده ‪ ۷۳‬قانون اساسي ايفا كرده است.

به گزارش ايرنا، علي حسن المجيد معروف به علي شيميايي از مقامات جنايتكار رژيم بعث سابق عراق و عامل اصلي جنايت بمباران شيميايي حلبچه در سال ‪ ۱۳۶۸‬در منطقه كردستان عراق بود.

علي حسن المجيد پسر عموي صدام است كه در قبال جنايت‌هاي بي‌شمار خود از رژيم سابق عراق درجه، تشويق مالي و ارتقاء پست دريافت كرده بود و اخيرا دادستاني كل دادگاه پرونده انفال عراق خواستار صدور حكم اعدام در حق وي و چهار تن ديگر از معاونين صدام در اين پرونده شده است.


No comments: