Watching PR traffic from selected sources

Monday, November 16, 2009

با عينك معنوي به شغل خود نگاه كنيم


بعضي وقت‌ها اگر از يك زاويه ديگر به شغل و حرفه خودمان نگاه كنيم كار در آن حرفه شيرين‌تر و دلنشين‌تر مي‌شود.

به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در ادامه مطلب وبلاگي به نشاني http://sadjad-1.blogfa.com آمده است: بياييد براي يك بار هم كه شده با عينك معنوي به شغل خود نگاه كنيم. با يك مطالعه مختصر مي‌توانيم روح معنويت را در كارهاي خود ببينيم و طبيعتا وقتي اين نگاه بر روح كاري ما حاكم شود متوجه مي‌شويم ضمن بهره بردن از سود مادي كاركردن، راحتي و آسايش رواني، منفعت معنوي و اخروي نيز براي ما به همراه دارد، كما اينكه نگاه ماديگرايانه به شغل و حرفه اي كه درآن مشغوليم نه تنها آسايش روحي برايمان به همراه نخواهد داشت و چه بسا قانع نبودن به درآمد حاصله انسان را وادار به انجام رفتارهاي نامطلوب بكشاند و از سوي ديگر مي‌تواند موجب تشويش ذهن و رواج بيماري‌هاي روحي و رواني و در مواردي موجب تهديد سلامت فرد شود.

اگر يك پرستار علاوه بر انگيزه‌هاي مادي كه لازمه هرشغلي است از منظر معنوي شغل خود را حرفه‌اي مقدس بشمارد و پرستاري از بيمار را هم‌رديف شب زنداري زاهدان قرار دهد بدون شك احساس رواني و روحي خوشايندي به او دست مي‌دهد و از كار و تلاش در اين حرفه خسته نمي‌شود و اگر چنين نگاهي حاكم شود آن خالق زيبايي‌ها بركت و معنويت را به مال و جان او خواهد بخشيد.

خيلي وقت‌ها كارهايي كه در يك روابط عمومي‌ انجام مي‌شود و وظايفي كه بر دوش كاركنان اين واحد است را نمي‌توان با معيارهار‌هاي مادي مورد سنجش و اندازه گيري قرار دارد. شايد بتوان ادعا كرد كه اگر با يك نگاه متفاوت به روابط عمومي‌نگاه كنيم كار در اين واحد به نوعي سعادت مي‌خواهد و اگر فرد با اخلاص و رعايت اصول اخلاقي در اين واحد انجام وظيفه نمايد سعادتمندي دنيوي و اخروي را براي خود به همراه خواهد داشت.

بسياري از وظايف روابط عمومي‌ شايد با مقياس‌هاي مادي قابل اندازه‌گيري نباشد، البته اين مهم زماني محقق مي‌شود كه بتوانيم روح معنويت را در تمامي ‌امور روزمره كاري خود حاكم سازيم.






No comments: