Watching PR traffic from selected sources

Monday, November 16, 2009

*اعلام 25 مفقودي سيم‌کارت به ستاد مخابرات در عربستان

بهترين و ارزان‌ترين روش تماس حجاج با خانواده‌شان در ايران روش تجميعي و از طريق هماهنگي با اپراتور كشور است كه دقيقه‌اي 170 تومان محاسبه مي‌شود؛ اين امكان در اختيار زائران قرار گرفته تا اگر مايل باشند، تقاضاي وقت كنند تا اپراتور در ايران شماره‌ي آن‌ها را در كشور بگيرد و با خانواده‌ها ارتباط برقرار كنند كه هزينه‌ي برقراري اين‌گونه ارتباط‌ها روي قبض تلفن ثابت زائران لحاظ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) زائران خانه خدا مي‌توانند با مراجعه به رئيس كاروان خود درخواستشان را ارائه داده و ستاد مخابرات مستقر در مدينه و مكه با اپراتور تهران هماهنگ كرده و آن اپراتور براي ساعت مشخص به كاروان زنگ مي‌زند و كاروان را به خانه زائر متصل مي‌كند تا امكان صحبت متقاضي با خانواده فراهم شود‌.

همچنين از تمام زائران خواسته شده درصورت مفقود شدن سيم‌كارت‌هاي خود، موضوع را به سرعت گزارش دهند، چراكه اين اتفاق موجب سوءاستفاده مي‌شود و سيم‌كارت زائران پس از اطلاع دادن، قطع خواهد شد و اگر زائران تمايل داشته باشند، سيم‌كارت جديد در اختيارشان قرار داده مي‌شود و هزينه‌ي صدور سيم‌كارت نيز در قبوض تلفن همراه آن‌ها لحاظ خواهد شد.

براي سهولت كار به سند سيم‌كارت و كارت ملي نياز نيست و زائران مي‌توانند با استفاده از كارت‌هاي شناسايي كه در اينجا دارند، نسبت به انجام امور خود اقدام كنند. مراحل سوزاندن و صدور سيم‌كارت جديد 20 دقيقه طول مي‌كشد.

گفتني است در استفاده از سيم‌كارت‌هاي عربي هر دقيقه 1000 تومان هزينه مي‌شود و در صورتي كه از سيم‌كارت ايران با ايران تماس برقرار شود، هر دقيقه 2500 تومان لحاظ خواهد ‌شد.

ناصر يوسف‌پور - سرپرست ستاد مخابرات در عربستان - درباره‌ي شايعه‌هايي مبني هزينه داشتن خاموش و روشن كردن تلفن همراه در عربستان، تأكيد كرد: اين مسأله صحت ندارد و افراد هرچقدر تلفن خود را خاموش يا روشن كنند، هيچ هزينه‌اي براي آن‌ها نخواهد داشت.

اكنون حدود 18هزار سيم‌كارت در عربستان فعال هستند. هم‌چنين زائران مي‌توانند از سيستم پيام كوتاه نيز استفاده كنند. همچنين طي 12 روز ابتدايي آغاز مراسم حج، يک ميليون و 650 هزار دقيقه مکالمه از طريق تلفن همراه و ثابت از ايران به کشور عربستان با موفقيت انجام شده است.

اين ميزان مکالمه طي 890 هزار تماس گرفته شده از هموطنانمان با عربستان محقق شده است؛ در اين مدت، 580 هزار دقيقه مکالمه نيز به واسطه 310 هزار تماس گرفته شده از عربستان با ايران، صورت گرفته است و درواقع يک هزار و 100 کانال مستقيم با دو اپراتور عربستان برقرار شده و کيفيت مکالمات انجام شده طي تماس از ايران به عربستان، 20 درصد بالاتر از مکالمات صورت گرفته از عربستان به ايران است.

اما تاکنون بيش از 70 مراجعه از سوي زائران ايراني به ستاد مخابرات در مکه و مدينه صورت گرفته، كه از اين تعداد 25 عدد مربوط به اعلام مفقودي سيم‌کارت بود که بنا به درخواست مراجعان، 15 سيم‌کارت جديد صادر و به متقاضيان تحويل داده شده است و از تمامي زائران درخواست شده تا درصورت مفقود شدن سيم‌کارت‌هايشان، اين موضوع را به سرعت به مسوولان گزارش کنند تا مورد سوء استفاده سودجويان قرار نگيرد.

همچنين يوسف‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايسنا تاكيد كرد: به دليل شلوغي و تراكم جمعيت زياد و عمليات حج كه به صورت فشرده است بين 80 تا 85 درصد سيم‌كارت‌هاي مفقودي و به سرقت رفته در مكه انجام مي‌شود.